چگونگی فروش محصول استارتاپی؟

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
چگونگی فروش محصول استارتاپی؟

چگونگی فروش محصول استارتاپی مرحله نهایی و نقطه پرتاپ استارتاپ برای کسب درآمد و رسیدن به اهداف و آرزوها به شمار می رود؛ به همین دلیل شیوه فروش محصول و ارائه آن به مشتریان بسیار مهم است که اگر به صورت صحیح انجام نشود باعث سقوط کسب‌وکارتان می‌شود. اگر به تازگی یک استارتاپ نوپا تأسیس نموده‌اید نگران فروش محصولتان در بازار رقابتی نباشید. چراکه ما در این مقاله به نکات مهم و کاربردی چگونگی فروش محصول استارتاپی خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب با شتاب دهنده اکتا همراه باشید.

چرا فروش محصول استارتاپی مهم است؟

در یک استارتاپ چگونگی فروش محصول استارتاپی در واقع مرحله نهایی و نقطه پرتاپ استارتاپ برای کسب درآمد و رسیدن به اهداف و آرزوها به شمار می رود.

چگونه محصول خود را در یک استارتاپ به فروش برسانیم؟

در یک استارتاپ برای فروش محصول شما باید استراتژی خود برای ورود به بازار را تبیین و با شناخت تمامی علایق و سلایق بازار هدف و معرفی برندتان در کنار شمردن مزایا محصولتان ورود پر قدرتی را به بازار تجربه کنید.

چگونگی فروش محصول استارتاپی

زمانی که شما با یک ایده فناورانه در استارتاپ استودیو چیست به تولید محصول نهایی دست پیدا می‌کنید مهمترین فاکتور موفقیت شما در واقع چگونگی فروش محصولتان است. شروع یک کسب کار استارتاپی در واقع یکی از بخش هیجان‌انگیز رشد و ترقی افرادی به شمار می رود که تصمیم می‌گیرند خود را به چالش بکشند و با فرصت‌ها و تهدید‌ها دسته پنجه نرم کنند.

زمانیکه شما محصول باکیفیتی را برای فروش در اختیار دارید با استفاده از راهبرد هوشمندانه، داشتن استراتژی مدون، بازاریابی و تبلیغات، محصول خود را باید به بهترین شکل ممکن به مشتری عرضه کنید به گونه ای که مشتری مشتاقانه در پی خرید محصولتان باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که هدف نهایی شما از ایجاد یک کسب کار پس از طی مراحل جذب سرمایه استارتاپ فروش محصولتان و رسیدن به کسب درآمد است و این میسر نمی‌شود مگر اینکه شما نکات و ترفندهای فروش محصول را بدانید که این ترفندها عبارت‌اند از:

استراتژی خود برای ورود به بازار را مشخص کنید

استراتژی خود برای ورود به بازار را مشخص کنید

نکته اول و مهم در فروش محصول این است که استراتژی خود برای ورود به بازار را مشخص و به این نکته توجه داشته باشید که وضعیت هیچ کسب‌وکاری برای تولید محصول در اکتا شبیه یکدیگر نیست؛ چراکه هر کسب‌وکاری مسیر مشخصی را برای رسیدن به تولید محصول طی می‌کند. بنابراین شما باید استراتژی مشخصی برای فروش محصول خود تبیین کنید.

شناخت کامل مشتریان هدف

شما به عنوان فروشنده باید بدانید چه افرادی مشتاق خرید محصولاتی هستند که شما تولید و عرضه می‌کنید، بنابراین در اولین گام باید مشتریان هدف خود را شناسایی کنید که برای منظور کافی است به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • خریداران محصولات شما مرد هستند یا زن؟
  • بیشتر مشتریان شما در چه بازه سنی قرار دارند؟
  • مشتریان شما مجرد هستند یا متأهل؟
  • محصول شما برای چه قشری است افراد پولدار و مرفه، متوسط یا فقیر؟
  • میزان تحصیلات مشتریان شما چقدر است؟
  • و …

نکته مهم به هنگام عرضه محصول این است که شما باید تمام علایق و سلایق مشتری خود را بسنجید تا از این طریق بتوانید با بازاریابی اصولی محصول خود را به بازار هدف بفروشید.

قبل از طی مراحل تولید بازاریابی محصول خود را آغاز کنید

یکی از اشتباهات رایجی که بیشتر کسب‌وکارهای نوپا انجام می‌دهند این است که صبر می‌کنند تا محصولشان را تولید کنند و سپس اقدام به بازاریابی و تبلیغ برای فروش آن می‌کنند و این در حالی است که شما قبل از تولید محصول باید بازاریابی خود را شروع و ذهن مشتریانتان را برای ارائه محصول آماده کنید، تا زمانیکه محصول آماده عرضه شد مشتریان با آگاهی قبلی اقدام به خرید کنند.

زمانیکه افراد اطلاعی از محصول شما نداشته باشند قطعاً تقاضا برای آن محصول نیز کم می‌شود و این کمبود تقاضا تا زمانی که شما تبلیغات خود را انجام دهید به همان شکل باقی می‌ماند که در این بین چند ماهی سرمایه و محصول شما به دلیل عدم معرفی محصولتان در زمان درست سوخت می‌شود. بنابراین در استارتاپ استودیو چیست بهترین راه این است که بازاریابی محصول خود را چند ماه قبل از تولید محصول شروع و به مشتریان خود ابلاغ کنید که محصولتان در حال آمده شدن است و پس از چند ماه عرضه می‌شود. قبل از عرضه مزایای محصولتان را در کنار کاربرد و نحوه استفاده به گوش مشتری برسانید.

معرفی برند

معرفی برند

توجه داشته باشید که در هر کسب‌وکاری برای هر محصولی که تولید می‌کنید باید مشتری‌اش را نیز پیدا کنید چرا که در صورت عدم فروش محصول کسب‌وکار شما از رونق می‌افتد و در نتیجه شکست می‌خورید. یکی از راه‌های جذب مشتری این است که برندتان را به مشتری معرفی کنید به گونه‌ای که برندتان ملکه ذهن مخاطب شود تا مخاطب به هنگام مشاهده چندین محصول مشابه آن برندی را انتخاب کند که شما با تبلیغات و معرفی مزایا و معایب به مشتری معرفی نموده‌اید. زمانیکه برندتان معروف شد دیگر این مشتریانتان هستند که برای شما بازاریابی می‌کنند و به هنگام خرید دوستان یا آشنایان برند شما را به آنها معرفی می‌کنند.

مزیت رقابتی برای محصول خود ایجاد کنید

قبل از مراحل جذب سرمایه استارتاپ و پس از آن ارائه محصول به بازار مصرف به این بیندیشید چرا مشتری  باید از میان انبوه محصولات در بازار به شدت رقابتی به سمت محصول شما بیاید؟ مزیت رقابتی محصول خود نسبت به سایر محصولات مشابه را برای مشتری شرح و امکان مقایسه را برای مشتری باز بگذارید.

برای محصول خود یک سایت فروشگاهی ایجاد کنید

در دنیای تکنولوژی که معرفی برند، بازاریابی و فروش محصول از طریق چند کلیک ساده انجام می‌شود با طراحی سایت فروشگاهی به جای بازاریابی سنتی در سطح وسیع به دور از مرزهای جغرافیانی محصول تولیدی خود را به همگان معرفی و بازاریابی خود را به سرانجام برسانید، البته لازمه این کار استفاده از تیم متخصص و حرفه‌ای است. به دلیل مزایای عمده‌ای که خرید غیرحضوری برای مشتری دارد بیشتر افراد خریدهای خود را به صورت غیرحضوری از فروشگاه‌های مطمئن با چند کلیک ساده در خانه و محل کار خریداری می‌کنند. چراکه بدون صرف هزینه اضافی با جستجو در موتورهای جستجوگر محصول مورد نظر خود را سرج و پس از مطالعه مزایا و معایب و همچنین مقایسه آن با سایر محصولات از لحاظ کیفیت و قیمت اقدام به خرید می‌کنند.

قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید

در دنیای کنونی شما باید از هر ابزاری برای فروش محصولتان در استارتاپ استودیو چیست استفاده کنید که برای این منظور استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف همچون تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و … به شما کمک می‌کند تا علاوه بر معرفی برند بتوانید محصولات خود را نیز به فروش برسانید و به طور مستقیم با مشتریان خود در ارتباط و تعامل باشید.

برای محصول خود ویدئو و تیزر تبلیغاتی تولید کنید

برای محصول خود ویدئو و تیزر تبلیغاتی تولید کنید

استفاده از ویدئو و تیزر تبلیغاتی یکی را راه های موثر فروش محصول به شمار می رود.

مدام با مشتری خود در تماس باشید

به طور مداوم با مشتری خود در تماس باشید که البته منظور ما از تماس این است که همیشه در دسترس مشتری باشید، تا اگر مشتری سؤال، نظر یا انتقادی داشت بتواند از شما بپرسد و اینگونه نباشد که شما همیشه در دسترس نباشید، چراکه در صورت بروز چنین مشکلی اعتماد مخاطب از شما سلب می‌شود و مراحل جذب سرمایه استارتاپ برای ادامه تولید محصول با شکست مواجه می‌شود.

خدمات پس از فروش

اگر شما به عنوان تولیدکننده از کیفیت محصول خود اطمینان دارید باید این اطمینان را به مشتری هدیه کنید که پس از خرید محصول در صورت بروز کوچکترین مشکلی یا نقص فنی می‌تواند از خدمات پس از فروش به صورت رایگان استفاده کند. ارائه خدمات پس از فروش در دنیایی که کالای تقلبی زیادی در بازار وجود دارد باعث اطمینان خاطر مشتری به هنگام خرید می‌شود. سعی کنید خدمات پس از فروش خود را در اکثر شهرها دایر کنید تا مشتری به زحمت نیفتد.

ایجاد شبکه ارتباطی با همکاران

یکی از راه‌های افزایش فروش آنلاین، آفلاین و حضوری ایجاد شبکه ارتباطی بین همکارانی است که با شما منافع مشترک دارند. با ایجاد یک شبکه ارتباطی با همکاران و شرکت‌ها  در استارتاپ استودیو چیست می‌توانید علاوه بر کسب سود بیشتر به مشتریان جدیدی نیز از طریق اکتا وصل شوید. به عنوان مثل اگر شما یک فروشگاه لوازم خانگی دارید می‌توانید با فروشگاه‌های دیگر همکاری و از این طریق مشتریان خود را در صورت نداشتن محصول مورد نظر مشتری به فروشگاهی که آن محصول را دارد ارجاع دهید.

با مشتری صادقانه رفتار کنید

پس از مراحل جذب سرمایه استارتاپ یکی از روش‌های جلب اعتماد و تبدیل مشتری بالقوه به مشتری واقعی این است که شما به هنگام تولید و معرفی محصول با مشتری صادقانه برخورد کنید و از این طریق اعتماد مخاطب را جلب کنید و به این نکته توجه داشته باشید که بی‌اعتمادی مخاطب خسران جبران‌ناپذیری را عاید شما می‌کند. به هنگام ارتباط با مشتری از بلاف زدن و ارائه آپشن اضافه که در محصولتان وجود ندارد بپرهیزید و فقط آن چیزی را به مشتری گوشزد کنید که محصولتان واقعاً آن را داراست.

 سخن پایانی

بسته به نوع محصول استارتاپی راه‌های مختلفی برای فروش آن وجود دارد که مهمترین آن شناخت علایق و سلایق بازار هدفی است که شما محصول خود را برای آن تولید نموده‌اید. به هنگام فروش مزایای محصول خود را نسبت به محصولات مشابه بیان و به این نکته توجه داشته باشید که صداقت در رفتار و مشتری مداری با تولید محصول باکیفیت سود سرشاری را نصیب شما می‌کند. ما در این مقاله به برخی از راه‌های فروش محصول اشاره کوتاهی نمودیم که امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد، در صورت داشتن هرگونه سؤال، نظر و انتقاد با ما در شتاب دهنده اکتا تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *