استارتاپ استودیو چیست؟, استارتاپ سازی, شتاب دهنده

باید و نبایدها درباره استارتاپتان

باید و نبایدها درباره استارتاپتان

امروزه کسب و کارهای استارتاپی زیادی در جامعه در حال رشد هستند که باید اذعان نمود ، فرهنگ استارتاپی مملو از افرادی است که تلاش می کنند و می خواهند به کسب و کار خود تکان دهند ولی نمی توانند و در این راه شکست می خورند و شاید مهمترین دلیل آن این است که کارفرمایان و طراحان ایده تجربه کافی ندارند و نمی دانند چطور کسب و کار خود را از نقطه شروع به نقطه پایان برسانند، به همین دلیل ارائه ایده به شرکت شتاب دهنده اکتا می تواند بهترین راه حل برای راه اندازی استارتاپتان باشد تا شما از این طریق بتوانید علاوه بر تامین سرمایه از تجربه، امکانات و آموزش های شرکت های شتاب دهنده بهره و به کسب و کار خود رونق ببخشند که ما در این مقاله به باید و نبایدها درباره استارتاپتان خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب با استارتاپ استودیو اکتا همراه باشد.

باید و نبایدها درباره استارتاپتان

برای خلق ایده و راه اندازی استارتاپ شما نیاز به دانشی در ارتباط با قوانین و همچنین عملکرد آن دارید که در این میان آموزش های استارتاپی توسط افراد باتجربه و خبره می تواند شروع یک استارتاپ ایده آل برای شما باشد که باید و نبایدهای این کسب و کار نوین فن آورانه به قرار زیر است.

در طراحی ایده نیاز مردم را بشناسید

مهمترین گام در راه اندازی استارتاپ این است که بسته به نیاز مردم ایده خود را به گونه ای طراحی کنید که بتواند نیاز اساسی قشری از مردم را مرتفع کند که البته در این میان لازم نیست حتماً ایده تان ناب و خاص باشد چرا که در بیشتر مواقع آشنا نمودن مردم با فناوری جدید و تسهیل وسایل با فناوری نوین می تواند نیاز مردم را برطرف کند که برای نمونه می توان به تاکسی های اینترنتی یا درخواست تاکسی در محل اشاره نمود، به هنگام طراحی ایده اگر چنانچه ای ایده ای ولو ریز در ارتباط با ایده اصلی تان به ذهنتان رسید آن را یادداشت کنید چرا که ممکن است جزئیات ایده از ذهنتان خارج شود. استارتاپ استودیو اکتا به شما کمک می کند تا بتوانید ایده هایتان را از ذهن خارج و آن را تولید و به یک کسب و کار موفق تبدیل کنید.

ساخت نمونه ایده

ساخت نمونه ایده

پس از خلق و طراحی ایده ، حال باید دست به کار شوید و نخستین نمونه کسب و کار خود را تولید کنید، بسیاری از طراحان فکر در حالی که ایده جذابی دارند نمی توانند کار عملی صورت دهند و نمونه ایده خود را تولید کنند؛ تا زمانی که ایده به مرحله تولید و اجرا در نیاید در حد فکر باقی می ماند برای این منظور با تلاش و کوشش و بهره گیری از افراد متخصص می توانید نمونه محصول خود را تولید و آن را ارائه دهید و به این نکته توجه داشته باشید که با تولید نمونه ایده بخش مهمی از راه اندازی استارتاپتان را طی می کنید.

تامین سرمایه پس از تولید ایده

تامین سرمایه بخش مهمی از راه اندازی استارتاپ به شمار می رود چرا که شما بدون نیاز به سرمایه نمی توانید ایده خود را اجرا کنید، اگر خودتان دارای سرمایه هستید به راحتی می توانید طرح خود را اجرا کنید در غیر اینصورت باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشید تا از ایده شما حمایت مادی نماید، برای این منظور می توانید سرمایه خود را از طریق شرکت های شتاب دهنده تامین کنید که در این بین استارتاپ استودیو اکتا از مراحل نخست طراحی ایده در کنار شماست که علاوه بر تامین سرمایه و قرار دادن دفتر کار و امکانات و تجهزیات لازم آموزش های ضروری را توسط مربیان مجرب به شما می دهد.

برند یا ایده خود را ثبت کنید

پس از تامین سرمایه مورد نیاز و راه اندازی استارتاپ باید برند خود را ثبت کنید تا این محصول با نام شما شناخته شود.

دعوت به همکاری

قطعاً شما به تنهایی نمی توانید ایده خود را عملیاتی کنید به همین دلیل برای تولید نیاز به افراد مجرب و متخصص دارید که برای این منظور می توانید افرادی را استخدام و با آنها همکاری کنید که البته شرکت شتاب دهنده اکتا این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید افراد متخصصی را به همکاری دعوت و یا از افرادی که دارای ایده مشترکی با شما هستند استفاده و شرکت خود را ادغام نمایید.

تولید

پس از استخدام افراد متخصص و مجرب حالا نوبت به تولید محصول فناورانه و بهره مندی از مزایای آن می رسد که می توانید پس از تولید به بازار مصرف عرضه کنید تا همگام از آن استفاده کنند.

چه نوع ایده های استارتاپی هستند

چه نوع ایده های استارتاپی هستند

طبق تعریفی که از استارتاپ شده است هر ایده یا فکر جدید و خلاقانه‌ای که منجر به تولید محصول یا خدمتی می شود در گروه استارتاپ تعریف می شود که البته ناگفته نماند که امروزه قوانین مربوط به استارتاپ شامل آن دسته از کسب و کارهای نوپایی می شود که توسط افراد یا گروه هایی که با سرمایه شخصی یا خصوصی آن را به مرحله اجرا در می آورند گفته می شود؛ مهمترین بخش استارتاپ های امروزی بر روی بستر اینترنت و فضای مجازی است.

هزینه راه اندازی استارتاپ چقدر است

درباره استارتاپ نمی توان هزینه ثابتی را در نظر گرفت چرا که هر ایده و طرحی بسته به سازوکار پروژه و نوع تجارت دارای هزینه متغیری است به همین دلیل نمی توان هزینه ثابتی را در نظر گرفت ولی با درک درستی از سازوکار طرح و نوع تجارت می توان هزینه تقریبی آن را پیش بینی نمود.

چگونگی ارائه ایده به شرکتهای شتاب دهنده یا سرمایه گذار

چگونگی ارائه ایده به شرکتهای شتاب دهنده یا سرمایه گذار

نحوه ارائه ایده یا طرح به شرکتهای شتاب دهنده تأثیر بسزایی در سرنوشت استارتاپتان دارد، به این نکته نیز توجه داشته باشید هر چقدر هم که ایده شما نوآورانه، سودآور و جذاب باشد بسته به اینکه رقابت در میان طراحان ایده و کارافرینان برای جذب سرمایه بسیار زیاد است شما باید در وهله نخست بتوانید ایده خود را به طور مشخصی  به شرکت استارتاپ استودیو اکتا ارائه و سرمایه و امکانات مورد نیاز را برای راه اندازی کسب و کارتان جذب کنید.

چند توصیه مهم به هنگام ارائه طراح یا ایده

  1. طرح خود را به صورت ساده بیان کنید تا قابل درک باشد.
  2. به زمان ارائه طرح دقت و همه جوانب را در نظر بگیرید.
  3. یک داستان کوتاه درباره استارتاپ خود بنویسید و آن را ارائه دهید.
  4. طراح خود را به صورت خلاصه و متمرکز ارائه دهید.
  5. ویژگی ها و وجه تمایز طرح خود را ارائه کنید.
  6. یک نسخه اولیه از طرح خود را آماده و به شرکت شتاب دهنده اکتا ارائه کنید.
  7. یک پیچ دک منسجم و قوی ارائه دهید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد دارای فکر و ایده در گفتگوهای روزانه خود به دنبال پاسخ به این سؤال هستند که چگونه می توانند یک استارتاپ راه اندازی و شرکتهای شتاب دهنده را ملزم به حمایت مادی و معنوی از ایده خود کنند، به این نکته توجه داشته باشید که استارتاپ ها قوانین خاص و پیچیده ای ندارند و هر فردی با دانش تخصصی خود می تواند یک استارتاپ راه اندازی کند. برای اجرای طرح و ایده خود می توانید با شرکت شتاب دهنده اکتا تماس و از مشاوران و راهنمایی های این شرکت بهره مند و با استفاده از تامین سرمایه مالی، تجهیزات و امکانات ایده خود را برای راه اندازی استارتاپ نوآورانه عملیاتی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.