استارتاپ سازی, چگونه استارتاپ خود را بسازیم, مراحل جذب سرمایه استارتاپ

استانداردهای فروش و معرفی یک محصول بین المللی

استانداردهای فروش و معرفی یک محصول بین المللی

در دنیای پر تب و تاب فناورانه رقابتی معرفی و عرضه محصولات شرکت‌های بزرگ با بودجه‌های هنگفتی انجام می‌شود که معرفی محصول شما به عنوان یک استارتاپ را با مشکل روبرو می‌کند؛ چراکه شما بودجه و منابع آنچنانی برای ورود به بازار رقابت ندارید ولی اصلاً نگران نباشید چرا که ما در این مقاله به استانداردهای فروش و معرفی یک محصول بین المللی خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با اکتا همراه باشید.

چگونه محصول بین المللی خود را به بازار مصرف معرفی کنیم؟

با شناساسی بازار هدف و با برنامه‌ریزی و برخورداری از آموزش‌های لازم و اطلاع از مزایا و ویژگی‌های محصول خود می‌توانید به راحتی آن را به مشتریان بین المللی خود معرفی کنید.

در معرفی محصول باید به چه نکاتی توجه کنید؟

در معرفی محصول استارتاپی باید اطلاعات دقیقی از ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری و فنی محصول را به مشتری ارائه کنید.

از استانداردهای فروش و معرفی یک محصول بین المللی چند مورد را نام ببرید؟

از استانداردهای فروش و معرفی یک محصول بین المللی می‌توان به ارائه توضیحات واضح بر روی محصول، مشخص نمودن هدف، تبلیغات، معرفی ویژگی‌های محصول، عرضه محصول در زمان درست و … اشاره نمود.

استانداردهای فروش و معرفی یک محصول بین المللی

امروزه شرکت‌های بزرگ و کوچک در استارتاپ استودیو چیست با ترفندهای مختلفی به معرفی و فروش محصولات خود در بازار به شدت رقابتی می‌پردازند و لذا برای کنار زدن رقبا از نوآوری‌ها و روش‌های مختلفی برای این منظور استفاده می‌کنند تا بتوانند با صرف کمترین هزینه به خواسته‌های خود که همان فروش و کسب سود بیشتر از معرفی محصول است دست پیدا کنند. نکته‌ای که کارفرمایان و کارآفرینان باید به آن توجه داشته باشند این است که پس از مراحل جذب سرمایه استارتاپ نحوه معرفی محصول به مخاطبان و بازار؛ هدف نهایی استارتاپ ها برای موفقیت به شما می رود. چراکه تا زمانی که نتوانید محصولی را که تولید کرده‌اید معرفی و به فروش برسانید در واقع شکست خورده‌اید.

نحوه معرفی و فروش محصول از مباحث مهم و چالش‌برانگیز بازاریابی برای شرکت‌های استارتاپی به شمار می رود. چراکه در این زمینه باید به سؤالات مختلفی پاسخ دهید. چگونه محصول خود را معرفی کنیم؟ چگونه محصول خود را به فروش برسانیم؟ مراحل معرفی محصول باید چگونه باشد؟ از چه کلماتی برای معرفی و فروش محصول استفاده کنیم؟

بیشتر شرکت‌ها محصول محور در استارتاپ استودیو چیست به خوبی به این موضوع واقف هستند که نحوه معرفی محصول تأثیر مهم و حیاتی بر موفقیت کسب‌وکار می‌گذارد. اگر به گشت و گذار در بازار بپردازید به محصولاتی بر می‌خورید که هیچ‌گونه عیب و نقصی ندارند و فقط به خاطر نحوه معرفی غلط با شکست مواجه شده‌اند که در این باره مدیرعامل فقید اپل می‌گوید: ارزش یک محصول را نحوه معرفی آن محصول بیان می‌کند.

از نکات مهم استانداردهای فروش و معرفی یک محصول بین المللی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

ارائه توضیحات واضح بر روی محصول

ارائه توضیحات واضح بر روی محصول

یکی از ساده‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین روش‌های اکتا برای معرفی محصول ارائه توضیحات واضح درباره محصول بر روی خود محصول است که بهترین نوع معرفی به شمار می رود. بیشتر شرکت‌های بزرگ برای معرفی محصول خود از این روش استفاده و اطلاعات محصول و برند خود را با برچسب بر روی محصول در بهترین محل درج می‌کنند تا خریدار به هنگام خرید آنها را مطالعه و انتخاب درستی به هنگام خرید داشته باشد، البته در این زمینه محل قرارگیری برچسب اطلاعات بسیار حائز اهمیت است که باید در بهترین محل باشد. چراکه در چنین حالتی اطلاعات محصول در ذهن مخاطب باقی می‌ماند؛ اگر چنانچه از روی سهل‌انگاری محل قرارگیری معرفی محصول در جای مناسب نباشد مشتری سردرگم می‌شود و از خرید محصول منصرف می‌شود. پس در بازار به شدت رقابتی که کالاهای مشابه زیادی در بازار برای محصول تولیدیتان وجود دارد این مورد را فراموش نکنید.

قرار دادن برچسب معرفی محصول در جای درست یک فرآیند ارتباطی با خریدار ایجاد می‌کند و در آن واحد ویژگی‌ها و مزایای محصولتان را بدون تلاش برای معرفی به خریدار منتقل می‌کند و از این طریق نقش مهمی در بازاریابی بین المللی و همچنین فروش سریع محصولتان ایفا می‌کند. اگر قرار است محصولتان را به کشورهای دیگر صادر کنید بهتر است از زبان بین المللی یا زبان خاص آن کشور برای معرفی محصول خود استفاده کنید. به طور مثال اگر مقصد صادرات محصول شما کشورهای عربی است برچسب معرفی محصول خود را به زبان عربی منتشر و بر روی محصول در بهترین محل درج کنید.

هدف خود را مشخص کنید

از همان ابتدای مراحل جذب سرمایه استارتاپ برای جلب اعتماد سرمایه‌گذار باید هدف خود را مشخص و تا معرفی محصول و رسیدن به خواسته‌هایتان آن را دنبال کنید و به این نکته توجه داشته باشید که نداشتن هدف در معرفی محصول به شکستتان می‌انجامد. داشتن هدف قبل از فروش محصول به نحوه معرفی محصول قالب و چارچوب می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا ارزیابی درستی از نحوه فروش محصول داشته باشید.

داشتن تبلیغات موثر

داشتن تبلیغات موثر

تبلیغات گام مهم و اساسی در معرفی محصول و فروش آن به شمار می رود؛ به همین دلیل می‌بایست قبل از عرضه محصول تبلیغات خود را شروع کنید. برای انجام تبلیغات می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. می‌توانید در بستر شبکه‌های اجتماعی و با راه‌اندازی کمپین های تبلیغاتی محصول خود را معرفی یا با ساخت کاتالوگ یا بروشور به بیان ویژگی‌ها و مشخصات فنی محصول خود بپردازید. به هنگام تبلیغات از مقایسه محصول خود با دیگر محصولات البته بدون تخریب غافل نشوید.

ایجاد سایت فروشگاهی

در دنیا فناورانه امروز که بیشتر خریدها از طریق اینترنت و گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود، بهتر است با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی محصول خود را به همگان فارغ از مرز، قومیت و زبان معرفی و از این طریق برند خود را به همگام معرفی و به سود سرشاری دست پیدا کنید.

خدمات پس از فروش و پشتیبانی

ارائه خدمات پس از فروش این حس را به مشتری القا می‌کند که تولیدکننده از کیفیت و ویژگی‌های محصول خود اطمینان دارد، بیشتر مشتریان بسته به هزینه و پولی که برای خرید محصول می‌دهند قطعاً محصولاتی را برای خرید انتخاب می‌کنند که خدمات پس از فروش و تیم پشتیبانی قوی دارند.

تشکیل تیم فروش

برای معرفی محصول به بازار مصرف شما در ابتدا باید یک تیم فروش از افراد با تجربه تشکیل دهید. چراکه شما صاحب بوتیک نیستید که بخواهید محصول خود را بفروشید شما یک تولیدکننده هستید که برای فروش محصول خود نیاز به یک تیم مجرب و آموزش دیده دارید تا بتوانید به اهداف مد نظر خود دست پیدا کنید.

عرضه و معرفی محصول در زمان درست

عرضه و معرفی محصول در زمان درست

انتخاب زمان درست برای معرفی محصول یکی از موارد مهم و اساسی در افزایش فروش محصول به شمار می رود، به همین دلیل لازم است هر محصولی را در زمان درست آن معرفی و سپس به فروش برسانید. به طور مثال ماهی قرمز مخصوص شب عید است و فروش و معرفی آن فقط در شب عید شما را به سوددهی می‌رساند، معرفی محصولات گرمایشی و سرمایشی باید در فصول گرم و سرد سال به مشتریان معرفی شوند. در مراحل جذب سرمایه استارتاپ شما باید به سرمایه‌گذار توضیحات لازم را در خصوص محصولات خود و زمان عرضه آن اعلام کنید.

معرفی ویژگی‌های محصول

به هنگام معرفی محصول در استارتاپ استودیو چیست از بیان مزایا و ویژگی‌های ظاهری و حتی فنی محصولتان غافل نشوید و به طور کامل بخش‌های مختلف محصول خود را توضیح دهید. برای فروش بهتر علاوه بر شناساسی بازار هدف باید رقیبان خود را نیز شناسایی و مورد سنجش قرار دهید و خود را به عنوان یک خریدار قرار دهید و بنگرید که آیا محصولی که تولید نموده‌اید ارزش خریدن دارد یا خیر. علاوه بر بیان ویژگی‌های محصول می‌توانید با ارائه تخفیف و درج قیمت، خرید محصول را برای مشتری تسهیل کنید و از این طریق بر اعتبار برند تجاری خود بیفزایید.

جلب اعتماد مشتریان

در شتاب دهنده اکتا شما زمانی می‌توانید اعتماد مشتری را جلب کنید که تمامی اطلاعات خواسته شده از محصول را به مشتری ارائه و استفاده رایگان و محدود از محصولتان را به مشتری ارائه کنید. بگذارید در این زمینه مثالی برایتان عرض کنم بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری منجمله انواع آنتی ویروس‌ها به مدت یک ماه امکان استفاده رایگان از خدمات خود را در اختیار مشتری قرار می‌دهند و پس از جلب اعتماد و رضایت مشتری از کاربرد نرم‌افزار در قبال خدمات خود از مشتری درخواست خرید محصول را می‌کنند.

سخن پایانی

نحوه معرفی محصول و فروش آن در واقع مهمترین بخش استارتاپ به شما می رود که نقش اصلی را در موفقیت یا شکست پروژه استارتاپی ایفا می‌کند، به همین دلیل مهم است از افراد کاربلد و مجرب برای این منظور استفاده و نکات لازم برای معرفی محصول را مطابق با استانداردهای جهانی برای آنها آموزش دهید تا هر چه سریع تر بتوانید به رویاهای خود رنگ واقعیت بپاشید. در صورت داشتن هر گونه سؤال، نظر و انتقاد با ما در اکتا تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *